Login

Lost your password?
Don't have an account? Sign Up
אטלס

מסע משולב ג’יפים מרוקו הגאוגרפית האטלס והסהרה

10 לילות 11 ימים.

טיולי ג’יפים אפשר לעצום את העיניים ולדמין את כל החושים פועלים. כיצד הריאות מתרחבות מאספקת אויר צח מדרכים נסתרות ללא עומס תחבורתי, העיניים רוויות בטבע פראי במלוא גווני הספקטרום, האף גדוש בניחוחות של עפר צחיח ורגבי אדמה רוווים במים, קפה מהביל על גזייה או רמץ גחלים, האוזניים מוחרשות מהמיית החי הנסתר ובעיקר מה”חפירות” של החברים למסע, המישוש עובד שעות נוספות בחטיפים הקלקות על צילומים וגם בתפעול הנסיעה. אולם, את המרכז תופס הלב הנטען באנרגיות, כמו דפיברילטור, עשרות וואטים שמאתחלים אותו מחדש restart מטרדות היום יום מפנים מקום להכלה אינסופית בעתיד. טיולי הג’יפים בעולם מתמקמים כנישה המתגבשת ועולה בעולם התיירות. האפשרות לכבוש יעדים דרך הטבע הפראי, החיבור לטבע, האנדרנלין שבחילוץ ובעיקר האתגר שכולם לוקחים חלק בקליידוסקופ קסום שמשתנה מיום ליום ומיעד ליעד.

כשאנחנו חושבים על מרוקו, הדימיון שלנו מפליג הרחק אל מחוזות האקזוטיקה. מקומות פראיים בהם ניתן לחוש את יופיו של הטבע מגרה את כל החושים. מקומות בהם אנשים חיים באורח חיים שהשתמר הרחק משיני הציליויזציה. נשים כובסות על גדת הנחל בנמרצות הפגנתית כנגד האדישות מעוררת השלווה של הגברים. בתים שבנויים מחומר גלם שאמא אדמה הפורייה מעניקה לנו בחסדיה, חושות חימר בלולים בתבן. גברים שחורשים את האדמה עם מורג חרוץ פרמיטיבי מתקופת התנ”ך. ילדים עם שמחת חיים שמקדמים בברכה את האורחים שהבליחו אל חייהם, מצפים למזכרת, תשורה קטנה, משהו מהעולם שמעבר להרי האטלס. בתי ספר בהם לומדים בשיטות עתיקות שהמחברת עשויה מלוח עץ והעט קולמוס עם קסת של דיו. נשים העורמות על כתפיהם אלומות קצורות אסופות לכדי גדיש. כבישים בהם נעים על גבי חמורים, אמצעי תחבורה פרמיטיבי שמחליף את החדשנות ההיברידית.
המסע בהרי האטלס הוא מכלול של חוויות ייחודיות שנופך בחלום האקזוטי עור וגידים.
לעומת החיים בהרי האטלס הפועמים בקצב הברברי משלהם. הסהרה היא אוקסימורון מוחלט, ההיפך הגמור. השממה האינסופית יש לה חיים משלה. הרוחות מפיחות בדיונות חיים ומעצבות אותם כל פעם מחדש באופן שמזכיר דיאלוג בין צלם ודוגמנית בסטודיו. ההתחברות לשמימיות ולקוסמוס בסהרה הם פסגת החוויה הריגשית. אולם, ארגז החול הגדול בעולם של הבריאה הוא מגרש משחקים פראי לחובבי האקסטרים. גלישה על סנובורד בדיונות, רכבי שטח בהם ניתן לשעוט בדיונות, גמלים הנעים כאורחה.
המסע בהרי האטלס כולל בתוכו את מכלול החוויות שיצרבו בזכרונכם חוויה גיאוגרפית ייחודית.
מסלול זה כולל מסלולי הליכה לאנשים בכושר סביר.

מסלול הטיול:

יום 1 22.5

תל אביב – קזבלנקה

טיסה מתל אביב ונחיתה בקזבלנקה.

לינה בקזבלנקה


יום 2 שני 23.5

קזבלנקה-מרקש – מפלי אוזוד – בין אל וודאן (מחוז בני מילאל)

עם בוקר נצא מוקדם מקזבלנקה אל פאתי מרקש שם נקבל את הג’יפים להמשך המסע. ניסע אל מפלי אוזוד, הגבוהים ביותר במרוקו. אחרי הביקור במפלים נמשיך אל אגם בין איל וודאן, אם יש גן עדן כך הוא נראה.

לינה בבין אל ווידאן


יום 3 שלישי 24.5

בין אל ווידאן – קתדרל אימספראן – עמק האנשים המאושרים אית בוגומז

לאחר ארוחת בוקר בטרסה שמשקיפה על האגם התכול. נצא דרך עמק הדינוזאורים מקום בו נמצאו שרידים רבים. נעצור למרגלות הר שולחן מרשים שנקרא קת’דרל אימספראן.

נעבור דרך אהנסל זאוויה ונמשיך אל גולת הכותרת של היום לביקור במקום בו חיים האנשים המאושרים עמק האושר אית בוגמז.

לינה בבית הארחה מקומי


יום 4 רביעי 25.5

איית בוגומז

עמק האנשים המאושרים

העמק נקרא על שם השבט הברברי שגר באטלס הגבוה. בעמק שוכנים כ20 כפרים, העיקריים ביניהם: Ait Bou Oulli valley, Agouti, Sidi Moussa, Tabant, Zaouia Ahansal.
נופים, טבע ירוק, עמק פורה של טרסות מוריקות המושקות באמצעות תעלות הצפה. העמק מוקף רכס הרים שבפיסגה הגבוהה נמצא ג’בל מג’ון M’Goun, השני בגובהו במרוקו, 4,071 מ’, מושלג בחודשים נובמבר-יוני. הרכס משווה לעמק מראה הוד. שוק של מסחר נודד בין הכפרים  ובעיקר חיי חברה תוססים של נגני רחוב ובדרנים מקומיים המזרימים שמחה במסחר.

ניסע בין הכפרים הקסומים כשהנופים הם התפאורה היפה ביותר בעולם. נצא לטיול של חצי יום טרק רגלי בין כפרי העמק, השוכן למרגלות ג’בל מג’ון שם נחווה את החיים היפים והפשוטים. המצלמות לא יספיקו להכיל את היופי.

לינה באיית בוגומז


יום 5 חמישי 26.5

 עמק הוורדים – המוח של האטלס – קניון הדאדס – טינריר

ניפרד מעמק האנשים המאושרים, נעבור בקלעה אל מג’ונה עמק הורדים, בכל שנה מתקיים שם פסטיבל הוורדים. נעצור לראות את “המוח של האטלס” ובהמשך את “אצבעות הקוף” חרוטים על הר טרשיים. משם פסגת החוויה היומית חציית קניון הדאדס המרשים. נסיעה לטינריר.

לינה בטנריר.


יום 6 שישי 27.5

טנריר – קניון הטודרה – ארפוד – מרזוגה

עם בוקר לצלילי השיר אצלינו בכפר טודרה של שלמה בר והברירה הטבעית נצא לחוות את הקניון המרשים, קניון הטודרה. נמשיך לארפוד שבמחוז תפילאלת משם נמשיך עם הג’יפים, לדיונות של הסהרה במרזוגה. השקיעה מכחולו של בורא עולם תהיה מהחוויות שתיצרב בכם כאחד משיאי הטיול. הנסיעה על הדיונות לאורך סכינים ובקיר המוות זאת חוויה ממריצה אדרנלין.

לינה באתר קמפינג מאובזר במרזוגה.


יום 8 שבת 28.5

מרזוגה – דרך אלף הקאסבות- ווארזאזאת

עם בוקר נחווה את הזריחה המדהימה בסהרה. לאחר מכן נמשיך אל כיוון וארזאזאת “הוליווד של אפריקה”. ליד סקורה נבקר בקסבה היפה והשמורה ביותראמרידיל. בהמשך בקסבת אית בין חידו שם צולמו אפוסי קולנוע היסטוריים. נבקר בוואזאזאת שם נראה את המלאח העתיק.

לינה בוואזאזאת


יום 8 ראשון 29.5

וואזרזאזת –  מעבר טיזי אן טישקה – מרקש

נמשיך בדרך היפה ביותר במרוקו, דרך אלף הקסבות. קסבות, כפרי בוץ שנבנו סביב מבצר. חלקם מתפוררות, נבקר בקסבה היפה ביותר מכולם קסבת הגילאווים.

נחצה את מעבר הרי האטלס טיזי אן טישקה מעבר אלפיני בין נופים מרהיבים. נמשיך אל מרקש פנינת הדרום.

בערב נצא להרגיש את ליבה הפועם של מרוקו כיכר ג’מע אל פנה

לינה במרקש


יום 9 שני 30.5

עמק האוריקה

בבוקר ניפרד ממרקש אל גני אמינא. גנים בוטניים מרהיבים בשילוב מוזיאון פתוח של אומנות מודרנית של טבע  צומח ודומם. נמשיך דרומה אל הרי האטלס אל עמק האוריקה שנמצא בצילו של ההר הגבוה במרוקו הטובקאל.  נצא לסיור בשבילי off road  בין נופים קסומים לאורך ערוצי נחל ומפלים.

לינה חזרה במרקש


יום 10 שלישי 31.5

מרקש

נצא להיכרות עם פנינה ומלכת הדרום מרקש. נתחיל את הבוקר ברובע היהודי המלאח שאכלס את הקהילה היהודית הגדולה ביותר במרוקו. נבקר בבית הכנסת העתיק סלאת אל עז’אמה בו התקיים תלמוד תורה ומנייני תפילות בכל שעה. נמשיך אל הארמון אל בהיה של הואזיר אחמד. ארכיטקטורה אנדלוסית במיטבה. נמשיך אל בית מרקחת טבעי של צמחי מרפא לכל מזור. נסיים בג’מע אל פנה הלב הפועם של העיר בין לוחשים לנחשי קוברה וצפע למקעקעי חינה ומגידי עתידות. ההמשך חופשי להסתובב בין סמטאותיה ושווקיה של מרקש, לנשום ולהרגיש את העיר.
לינה במרקש


יום 11 רביעי 1.6

מרקש – תל אביב

הבוקר נתחיל את היום בשוק הבורסקאים של מרקש שם מעבדים עורות בשיטה עתיקה. נמשיך בסמטאות המדינה אל מדרסת בן יוסוף. מרכז ששימש ללימודי האסלאם. המרכז בנוי בסגנון אנדלוסי דומה לארמון אלהמברה בגרנדה.

זמן חופשי

לקראת ערב טיסה חזרה לתל אביב



תאריכים

תאריך יציאת הטיולתאריך חזרההמחיר לאדם בחדר זוגיהתוספת ליחיד בחדר
22-05-20221-06-20222049$
מבוסס על 4 בג'יפ
320$