Login

Lost your password?
Don't have an account? Sign Up

על פי מומחים מדובר ביהלום האמיתי של מרוקו. מי שמחפש את האותנטי, הגעתם אל היעד. העמק נקרא על שם השבט הברברי שגר באטלס הגבוה. בעמק שוכנים כ-20 כפרים, העיקריים ביניהם: Ait Bou Oulli valley, Agouti, Sidi Moussa, Tabant, Zaouia Ahansal.
אם היה לנו GPS או ווייז שניתן היה לחפש שאילתא למקום הכי מיוחד בעולם אין ספק שעמק האושר במרוקו היה ה”יעד”. נופים, טבע ירוק, עמק פורה של טרסות מוריקות המושקות באמצעות תעלות הצפה. העמק מוקף רכס הרים שבפסגה הגבוהה נמצא ג’בל מג’ון M’Goun, השני בגובהו במרוקו, 4,071 מ’, מושלג בחודשים נובמבר-יוני. הרכס משווה לעמק מראה הוד. שוק של מסחר נודד בין הכפרים  ובעיקר חיי חברה תוססים של נגני רחוב ובדרנים מקומיים המשלבים הנאה עם מסחר.

החיים בעמק קפאו בזמן. כפרים שבהם ילדים לומדים בבית ספר בו אין כסאות או שולחנות, ילדים בגילאים שונים רוכנים על הרצפה ב”חושה” סביב המורה. האביזרים הדידקטיים מסתכמים בלוח עץ, קרש חיתוך שמשמש כמחברת וספר. אמצעי הכתיבה הוא הציפורן עם קסת הדיו. המחיקה נעשית על ידי ליטוש הלוח. הנשים המקומיות שנושאות על גבם ערימות תבואה. החמורים הטעונים במשא מתבואות העמק הפורה, אמצעי התחבורה היעיל ביותר לתנאי השטח.

הדרך הנכונה והיעילה ביותר לחוות את העמק הוא להקדיש לו לפחות יומיים של טיולים רגליים וטרקים עם מדריך מקומי. לינה בלודג’ כפרי מסביר פנים, לשבת בניחותא במרפסת בית הארחה על טרסה עם כוס תה מהביל של חליטת צמחים. התפאורה ללא ספק, עם הנוף היפה ביותר. להתמזג בין האוכלוסייה המקומית, לחצות את תעלות ההשקיה שמחלקת את העמק לפניני טרסות ירוקות בצורות גיאומטריות וסימטריות. אור הבוקר צובע את התבואה בזהוב וירוק אל מול הגבעות האדומות מחמרה התוחמות את העמק. במהלך היום כדאי גם לבקר בקואופרטיבים של הנשים שמייצרות לבד את מוצרי הצריכה הבסיסיים.

מערכת ההשקיה הפרימיטיבית של העמק בנויה על סכרים שמציפים את הטרסות באיזון מווסת של חלוקה המנוהלת ע”י מועצת זקני השבטים.

בקצה העמק מצוי הר שולחן מרהיב שנקרא “לה קתדרל” מהיפים באפריקה.

זה המקום לניקוי ראש, טעינת מצברים, לחיות חיים פשוטים ומאושרים, במקום שהתיירות הממוסחרת טרם כירסמה בו. זאת הדרך הטובה ביותר להתמזג עם התרבות המרוקאית הברברית, ובעיקר להיכנס לראש המקומי ולהינות גם מהמטבח המקומי שמייצר לבד את חומרי הגלם הגדלים בבוסתנים מטופחים באהבה, חגיגה של צבעים וטעמים.