Login

Lost your password?
Don't have an account? Sign Up

טיול במרוקו שאלות ותשובות

טיול מאורגן למרוקו או טיול עצמאי למרוקו?

טיול מאורגן למרוקו יתרונות רבים. מרוקו גדולה מאוד עם נופים שונים ומגוונים: הרי האטלס והרי הריף, מדבר סהרה וחופי הים, נופים אנושיים ותרבותיים בלתי נשכחים: אמזיגים בהרי האטלס, שלוחים בדרום, ותאריפים בצפון. כדי לחוות את הרב תרבותיות של מרוקו חשוב להיות במקומות רבים. טיול מאורגן במרוקו ימקסם את ההספק של החוויה המגוונת, המדריך המקצועי יאיר בפניכם עם ההסברים המפורטים על האתרים האטרקציות. טיול מאורגן במרוקו יעניק לכם חשיבה מחדש על התרבות, ההיסטוריה והיהדות. בערים המרכזיות יתווסף למלווה מדריך מקומי שהוכשר ע”י משרד התיירות להעביר את הידע מהזוית המקצועית.

מרוקו היא ארץ בטוחה למטייל העצמאי, טיול עצמאי במרוקו הכולל שכירת רכב להתנייד מיעד ליעד היא מתפתחת. אמצעי הניווט הסלולריים, ווייז וגוגל מפות מנגישים את היעדים וחסמי השפה הופכים ללא רלוונטיים.

טיול עצמאי במרוקו של קבוצה קטנה, באמצעות נהג מקצועי, מיניבוס או מיניואן מאפשר ניידות הגעה לערים ולאתרים רבים במהירות וללא עיכובים והתברברות. יש צורך בחברה מקצועית שתעניק לכם גב, תזמין מראש את השירותים עבורכם ותתכנן לכם את המסלול מתוך נסיון.

מצד שני טיול עצמאי עלול להיות מורכב יותר. גודלה של מרוקו אינו מאפשר הגעה קלה ופשוטה ממקום למקום, וכרוכה בלא מעט זמן שהולך לאיבוד, ןתמיד קיים חשש בטחוני כאשר אין מקומיים שמלווים אותך למשך כל הטיול.

מרקש בהייה

מתי כדאי לנסוע למרוקו?

לטייל במרוקו אפשרי כמעט בכל ימות השנה. התקופות המומלצות בהם ניתן לטייל במרוקו ללא חשש ממזג אויר הן באביב, בחודשים: מרץ עד יוני; בסתיו, בחודשים ספטמבר עד נובמבר. גודלה של מרוקו הוא עצום. ניתן לחלק את מרוקו למספר איזורים. מרוקו ההררית הרי האטלס ומדבר הסהרה אינם מומלצים בחודשים דצמבר-מרץ. ערי החוף של מרוקו לאורך הים התיכון והאוקיאנוס האטלנטי מומלצים כחופשת בטן גב בחודשי הקיץ,יוני-אוקטובר. בערים ההרריות כגון: שפשאוון, פס ומקנס בחודשי החורף קרירים בדומה לירושלים. מרקש מזג האויר בה דומה לאילת, ימי החורף נעימים הלילות קרירים, בחודשים יולי-ספטמבר חם מאוד 45 מעלות בממוצע.

להלן טבלה עם הטמפרטורות הממוצעות במרוקו. בחודשי הקיץ יולי-אוגוסט הטמפרטורות, באזורים המדבריים, מגיעות אף ל-40 מעלות.

  ינואר בפברואר מרץ אפריל מאי יוני יולי אוגוסט בספטמבר אוקטובר נובמבר דצמבר
טמפרטורה 17℃ 18℃ 19℃ 21℃ 23℃ 25℃ 27℃ 27℃ 26℃ 24℃ 21℃ 18℃
משקעים 76mm 64mm 59mm 45mm 25mm 9mm 3mm 2mm 7mm 41mm 76mm 94mm

איך מוציאים ויזה למרוקו?

ישראלי (ללא דרכון זר) שמגיע למרוקו חייב להצטייד באשרת כניסה, גם ילידי מרוקו. בטיולים המאורגנים שלנו למרוקו, חברת ארגן טורס מטפלת בנושא הויזה למרוקו, מול השגרירות המרוקאית בישראל.

ניתן להוציא ויזה באופן עצמאי. לצורך כך יש להצטייד ב: דרכון, צילום דרכון, טופס בקשה לויזה כשכל הפרטים הנדרשים מולאו, 2 תמונות פספורט ואגרה 85 ₪ במזומן.

ניתן להוציא ויזה עם כניסה אחת  בתוקף ל 3 חודשים, או ויזה לשנה ללא הגבלת כניסות.

המטבע במרוקו

המטבע המקומי במרוקו הוא הדירהם. 1 דירהם = 0.35 ש”ח

ניתן להחליף דולרים ויורו לדירהאם במרוקו, בנמל התעופה, בבנקים ובצ’נג’ים רבים הפרוסים ברחבי הערים.

השער הוא אחיד ומפוקח ע”י השלטון.

קניות במרוקו

ניתן לחלק את חגיגת השופינג במרוקו לשניים. מוצרים הייחודיים למרוקו, כגון: בגדים וטקסטיל מסורתיים, שטיחים, תבלינים, עיצוב הבית וכלי בית.חוויה בלתי נשכחת, חגיגה אמיתי. אתם אפילו לא צריכים לבוא עם תיק, כי פשוט תקנו כזה בשוק הראשון שתפגשו, ותמלאו אותו מכל טוב, תכשיטים, בדים צבעוניים, תבלינים וצמחי רפואה, בגדים ונעליים. השווקים התוססים והצבעוניים של מרקש, פס, מקנס וכמעט בכל מקום שכף רגליכם תדרוך בו, פשוט יכשפו אתכן.

החלק השני הם המוצרים המערביים והמותגים הידועים. שפע של היצע שמצוי בד”כ בחלקים המערבים של כל עיר ובתרבות הקניונים.

הכינו את הארנקים, או שתקנו כזה….

המלצות אוכל ומסעדות במרוקו

את החוויה הקולונרית של הטיול במרוקו ניתן לחלק לשלוש:

אוכל הרחוב במרוקו: חווייה שהיא בגדר חובה. מסעדות דגים, טאז’ינים ברבריים, בשרים, מתוקים. המיגוון הוא עצום ונדמה שאינסופי.

מסעדות מקומיות במרוקו: מסעדות המתאפיינות באוכל מרוקאי מסורתי האופייניים לכל איזור במרוקו. אינו דומה התפריט של מרקש למטבח של טנג’יר. איכות המסעדה יכולה להיות מפשוטה עם תפריט מסורתי בסיסי ועד למסעדות גורמה עטורי כוכבי מישלן.

מסעדות בינלאומיות במרוקו: בד”כ בחלקים המערביים של העיר ובבתי המלון המפוארים. מטבחים עם תפריטים שהושפעו פיוז’ן מהמטבח הבינלאומי.

קוסקוס מרוקאי אוכל מרוקאי

הנסיעות מיעד ליעד במרוקו

המרחקים בין יעד ליעד במרוקו הם עצומים ולא תמיד הדרך בין לבין מעניינת. מרוקו מפתחת את הרכבות המהירות בדומה לאירופה. הקו הפעיל כיום בין רבאט לטנג’יר קיצר את זמן הנסיעה במחצית. קוים נוספים שיצטרפו בשני הקרובות הם: קזבלנקה-מרקש. חברת רויאל אייר מרוקו מפעילה מגוון טיסות פנים בין הערים המרכזיות בתדירות יומית.