Login

Lost your password?
Don't have an account? Sign Up
רבאט

מרוקו האירופאית בין שלוש קולוניות ספרד, פורטוגל וצרפת

10 לילות 11 יום.

היתרונות של טיול במרוקו עם ארגן טורס:

מדריכים:

  • צוות שהתמחה במחקר של מורשת ותרבות מרוקו ויהודיה. המסע אל מרוקו איתנו הוא חוויה שונה, של טעימה מהפסיפס המרוקאי המגוון.
  • הווי, מתובל בידע והומור.

הקפדה על סטנדרט איכותי:

  • אוטובוסים חדישים, WIFI בכל אוטובוס, מחוטאים מידי יום, עם קיבולת של מקסימום 66% תפושה
  • בתי מלון ברמה של 5* בערים המרכזיות ו4* מחוץ לערים. רק כאלו שקיבלו משוב עם ציון גבוה.
  • מדריכים מקומיים עם ערך מוסף.

המסלולים:

  • ללא סיורי בחירה
  • אתרים אליהם הכניסה בתשלום כלולים במחיר.
  • בכל מסלול מספר נקודות שייחודיות לנו שונות.

מאז ומתמיד ובייחוד במהלך 2000 השנים הפכה מרוקו יעד לכיבוש על ידי המעצמות השולטות. השליטה ב”עמודי הרקולס”, הכינוי שתיאר את מיצרי גיברלטר, היה משאת נפשם של המעצמות האירופאיות והמוסלמיות. השליטה במעבר מהים התיכון לאוקיאנוס האטלנטי דרך סובב אפריקה כף התקווה הטובה, הבטיחה את נתיבי הסחר עם המזרח הרחוק, הודו וסין. שליטה בפתחת נתיבי הסחר הבטיחה אספקה של מוצרים וגביית מסים, התעשרות. הספרדים שלטו לאורך חופי הים התיכון בצפונה של מרוקו, חבל ארץ שנקרא מרוקו הספרדית. השפעתם ניכרת עד היום בארכיטקטורה ובנפוצות השפה הספרדית. לאורך חופי האוקיאנוס האטלנטי, הפורטוגלים הקימו ערי נמל ומבצרים שהיוו עבורם מרכזי סחר ושליטה. במחצית המאה ה20, השליטה במרוקו עברה לידי הצרפתים שהקימו בערים המרכזיות של מרוקו לצד הערים העתיקות, ערים חדשות “נובו וייל” עם שדרות רחבות בהתאם לסגנון הצרפתי. אדריכלים ומתכנני ערים הביאו איתם למרוקו את החדשנות שניכרת בכל עיר.

הטיול בעקבות יתמקד בצפון מרוקו ולאורך החוף היכן ששלושת המעצמות האזוריות הותירו את חותמם.

מסלול הטיול:

יום 1

תל אביב – קזבלנקה

נצא בטיסה ישירה אל עבר קזבלנקה.

לאחר הנחיתה העברה אל בית המלון ללינה.

 


יום 2

קזבלנקה-מקנס- פס

קזבלנקה בירתה המסחרית של מרוקו והלב המודרני עיסקי של הממלכה. קזבלנקה שימשה כמרכז היהדות שמיגנט אליו את יהודי מרוקו מהערים והכפרים במחצית המאה ה20 . לאחר הנחיתה נבקר מסגד המרשים ע”ש חסן השני שנבנה על חצי אי מוקף ים, מרישם בגודלו. המסגד תוכנן להיות הגדול בעולם, כיום הוא השלישי בגודלו. מהמסגד נישא הצריח הגבוה ביותר בעולם 212 מ’, מראשו בלילה מאירה קרן לייזר למרחק של 30 ק”מ את הכייון למכה. בבנייתו הועסקו מיטב אומני מרוקו והתוצאה מרשימה ביופייה פאר האריכטקטורה האנדלוסית מורית.

נמשיך אל מקנס העיר המלכותית העתיקה ששימשה כמרכז יהודי רוחני. ניכנס דרך השער המרשים באב אל מנצור אל העיר הקיסרית הארמון דאר אל מחז’ן (שביינתו לא הושלמה), מאגרי המים, הבריכות, אסמי התבואה והאורוות שנועדו להכיל 12,000 סוסים.

לקראת ערב ניפרד ממקנס אל פס.

לינה בפס


יום 3

פס

היום יוקדש לביקור בפס. בפאס נמצא המרכז האיסלאמי של מרוקו-ג’אמע אל-קראוויין, הנחשב לאוניברסיטה הראשונה בעולם. פאס נמצאת בשוליו הצפוניים של רכס האטלס. במרכזה העיר העתיקה הגדולה בעולם, “פאס אל באלי”, נוסדה בשנת 789 ע”י אידריס השני. העיר העתיקה, היא מבוך אינסופי, 187 רובעים, חצויה לשני חלקים על ידי וואד פאס: “אל אנדלוס” עם האופי הספרדי, ו”אל קראויין”. עם האופי המוסלמי. העיר העתיקה מסודרת בהתאם לגילדות של בעלי המלאכה. ניכנס לעיר העתיקה דרך השער הכחול, מבוך של סמטאות. נראה את ביתו של הרמב”ם, שוק עיבוד העורות המסורתי. נבקר במדרסת בו ענינה המרשימה, דוגמא לארכיטקטורה אנדלוסית במיטבה. נראה את הארמון המלכותי ונמשיך למלאח של העיר, הרובע היהודי. נבקר בבית הקברות היהודי שם קבורה ללה סוליקה חגואל ונלמד על סיפורה שמשמש כמקור לעלייה לרגל.

לינה בפס


יום 4

 פס – וואזן –

שפשאוון

ניפרד מפס צפונה אל הרי הריף. נעצור באסז’ן שבחבל וואזאן שם נבקר בקברו של ר’ עמרם בן דיוואן, מגדולי חכמי מרוקו, שנולד התחנך וגדל בחברון הגיע למרוקו כשד”ר. הילתו שבתה את ליבם של יהודי מרוקו. נספר על פעולו ועל האמונה העמוקה הנפוצה בקרב היהודים בעלייה לקברו.

לעת ערב נגיע אל הפנינה הכחולה של מרוקו העיר שפשאוון שבלב הרי הריף. המסורת מספרת שאת הצבע הכחול הביאו היהודים כדי להזכיר את השמים, כסא הכבוד. צבע מיסטי קבלי עם משמעות.

שפשאוון העיר האינסטגרמית ביותר במרוקו כל בית וסמטא הופכים לגלויה ויחד לקולאז’ מרהיב.


יום 5

שפשאוון -תטוואן -טנג’יר

הזריחה בשפשאוון היא היהלום של הטיול. העיר הכחולה היפה והמצולמת במרוקו. הדרך המומלצת היא לשוטט בין סמטאות העיר העתיקה ופשוט לצלם כל בית או סמטה.

נמשיך צפונה אל מרוקו הספרדית, פארה של תרבות קסטיליאנית,

נמשיך בדרכינו אל תטוואן, עיר נמל שמשמעותה בברברית עיינות. העיר בירת הריף, ששמות רבים לה, ‘היונה הלבנה’, ‘בת גרנדה’ (ע”ש המוצא של תושביה בעבר) או ‘ירושלים הקטנה’. השמות מעידים על אבני היסוד של תושביה, ברברים, ספרדים ויהודים. העיר העתיקה ‘המדינה’ מוקפת חומה ארוכה 5 ק”מ וקבועים בה שבעה ערים. בשונה מה’מדינות’ של ערי מרוקו היא מאופיינת בארכיטקטורה בסגנון אנדלוסי. ליבה של תטוואן היא כיכר חסאן השני שמשיקה ל’מדינה’ ולעיר החדשה נובו וייל. במזרחה של הכיכר הארמון המלכותי שחודש במאה ה20 ובדרומה המלאח הרובע היהודי. לצדו של הארמון שווקיה המסודרים של העיר. שוק הזהב, שוק התבלינים, שוק העורות, שוק הבדים ושוק התכשיטים.

בערב נגיע אל

עיר הנמל טנג’יר. טנג’יר נמצאת בנקודת המפגש שבין הים התיכון לאוקיאנוס האטלנטי. נבקר בכף ספרטל הנשקפת על נקודת המפגש שביניהם. מיצרי גיברלטר, עמודי הרקולס שמפרידים בין אפריקה לאירופה. למרגלותיה של הכף נבקר במערת הרקולס משם הופרדו היבשות. נמשיך אל טנג’יר עיר עם אופי קסום של כיכרות ספרדיות, מהקטנה פטיט סוקו ועד הגדולה גרנד סוקו. נטייל בין סמטאות העיר העתיקה ובית הכנסת היהודי שם נבין איך צמחה תנועת ההשכלה של מרוקו. נלמד על המחקרים שראו אור בעיתונות היהודית שיצאה לאור בטנג’יר והויכוחים על קידמתה של היהדות ולימודי הליבה. נתצפת מהמצודה אל הנמל נוף שהוא גלויה.

 


יום 6

טנג’יר -רבאט

שעות הביקור השלמת הביקור בטנג’יר. נצא בדרך המלך אל בירת מרוקו, רבאט.

נבקר בבירתה של מרוקו, רבאט. העיר שבתקופת הפרוטוקרט הצרפתי קיבלה את אופייה האירופאי והפכה למרכז השלטוני. נתחיל את הביקור במקסבת אוודיאה, קסבה עתיקה ממנה צמחה העיר. נשקיף על העיר רבאט ושכנתה סאלה, עיר עתיקה מהתקופה הרומית. נבקר בגן הבוטאני. נמשיך למוזיליאום המרשים, יצירת מופת של אדריכלות מרוקאית בתכנונו של אומן וייטנאמי אריק וו טון. במוזיליאום קבורים המלכים מוחמד החמישי וחסן השני שלצידו אחיו הנסיך. המלכים שעיצבו את דמותה של מרוקו המודרנית וטיפחו את הסימביוזה הטולרנטית ליהדות. נבקר במינרט המפורסם ע”ש חסן והמסגד הלא גמור לצד רחבת יעקב אל מנצור.

לינה ברבאט


יום 7

רבאט- סאפי -אסאווירה

ניפרד מרבאט לאורך החוף אל

סאפי עיר במערב מרוקו, על חוף האוקיינוס האטלנטי, מהעתיקות במרוקו ומטבע הדברים יש לה היסטוריה עשירה ומעניינת מאוד. עיר שנשלטה ע”י הפורטוגזים מ-1488 ועד 1541.

המבצר שנבנה בעיר בתחילת המאה ה-16 היה חלק משרשרת ביצורים שהקימו הפורטוגזים לאורך חוף האוקיינוס האטלנטי (אריזילה בצפון, מזאזאגן, אזמור, אגאדיר), שמטרתם לתת שירותים לחוקרים וסוחרים שהיו בדרכם להודו ולמזרח הרחוק.

לסאפי נמל דיג גדול וקו חוף יפהפה, ובשווקים כלי החרס והקרמיקה הרבים והיפהפיים הם מעשה אמנות מקומית. ברחוב הראשי של העיר העתיקה, רחוב השוק, נמצאת גם הקתדרלה הפרוטוגזית, זכר לימים עברו. בגבעת הקדרות ניתן לראות את הקדרים עוסקים במלאכתם, בשיטות של פעם, עם כבשני העץ העתיקים, ולא רחוק משם בקסבה של סאפי, נמצא המוזיאון הלאומי לקרמיקה.

אסאווירה בעבר נקראה מוגדור, עיר נמל פורטוגזית קסומה באוירה ים תיכונית עם נמל דייגים ושוק דגים תוסס. העיר היא בירת המוזיקה האפריקאית מרוקאית ובכל שנה מתקיים בה פסטיבל מוזיקת הגנאווה שמושך מוזיקאים ומבקרים מכל העולם וודסטוק מרוקאי.

נבקר בנמל העתיק של העיר והמבצר הפורטוגזי השולט על הנמל העתיק. נבקר במלאח היהודי, מרכז רוחני יצירתי של קהילה מפוארת. ההילה שאופפת את יהודי מוגדור מקורה בזיכה לרבי חיים פינטו מגדולי רבני מרוקו, צדיק שהעמיק בתורת הנגלה והנסתר שנסים רבים קשורים בו בחייו ולאחר מותו בקברו שמשמש כמוקד עלייה לרגל. נבקר במוזיאון שמפאר את המורשת של יהדות מרוקו בית ד’כירה שנחנך לפני שנה וחצי ע”י מלך מרוקו. אסאווירה ידועה כאחד מנלי הדייג הפורים של מרוקו, אי אפשר לבקר בה ללא ארוחת דגים.

לינה אסאווירה


יום 8

אסאווירה- עמק גן העדן- אגדיר

ניפרד מאסאוירה בדרכנו אל עם בוקר נצא ליום שכולו טבע קסום במיטבו אל ‘עמק גן העדן’ אגדיר. עמק גן העדן הוא מהמקומות היפים ביותר במרוקו, פארק טבעי, נווה מדבר עם עצי דקלים, הרים חרוצי קניונים, מפלים ובריכות מים של נהר טאמאראט. אגמי מי הקריסטל והבריכות שבין הקניונים התלולים הם המקום האידיאלי ללבוש בגד ים לקפוץ להתרענן או לשכשך רגליים. אנחנו מודים שיהיה קשה להפרד מגן העדן. נמשיך אל עיר הנמל והקייט אגדיר.

אגדיר, בירת הנופש של מרוקו, אילת של מרוקו. חוף ים מהיפים בעולם ומהמבוקשים ביותר בקרב גולשים. לאורך רצועת החוף שאורכה 10 ק”מ עשרות ריזורטים מפוארים וטיילת קסומה עם בתי קפה מסעדות וחנויות. בים מגוון של פעילות ספורט ימי אתגרי ושייט חופים רגוע. אגדיר נחרבה ברעידת אדמה שהתרחשה ב 29.2.60 והותירה את העיר הרוסה. העיר נבנתה מחדש והיא כיום מוקד לאלפי התיירים הפוקדים אותה מידי יום כיעד נופש. נתחיל את הביקור ב’מדינה’ הקסומה של העיר מהיפות במרוקו. נבקר בשוק הייחודי של אגדיר, סוק אל חד. שעות אחה”צ פנויות לטיול עצמאי בחופים לאורך הטיילת ולהתבונן בשקיעה היפה ביותר.

לינה באגדיר


יום 9

אגדיר- מרקש

מרקש, בירת הדרום, העיר האדומה. מרקש היא מרוקו כולה בזעיר אנפין. עיר צבעונית קוסמופוליטית תזזיתית באופייה. לאחר ההגעה נראה את סמל ההיכר של העיר הכותוביה, המינרט ששולט על קו הרקיע. בסמוך לכותוביה נמצאת הכיכר שהיא עולם ומלואו רוחש וגועש. ביום אופייה הוא מיסתורי מיסתי, עולמם של מרקידי נחשי הקוברה, מקשטי החינה, מגידי עתידות, מכשפות סְחוּר, רופאי אליל ו”רופאי” שיניים. בלילה הכיכר הופכת לתיאטרון רחוב, להקות ברבריות מקומיות, להטוטנים בולעי חורבות. חלקה השני של הכיכר הוא מקבץ של מעל 100 מסעדות רחוב חוויה קולינרית של אוכל מרוקאי ביזארי ומוכר.

לינה במרקש


יום 10

מרקש

היום יחל כסיור בעקבות צ’רצ’יל שכינה את מרקש הפילגש האהובה שלו. נפתח בביקור בגני מז’ורל המרהיבים שם התגורר ונקבר מעצב העל איב סאן לוריין. גנים בוטניים אקזוטיים שהכחול והצהוב הם התפאורה של הירוק, כחול מז’ורל הגוון הייחודי. נמשיך בביקור בקברי הסעידים, שושלת ששלטה במרוקו לפני יותר מ500 שנים. אתר עם ארכיטקטורה אנדלוסית מרהיבה. נבקר בבית מרקחת מקומי לתרופת טבעוניות ונשמע ספק הסברים ספק מופע קומי על הסגולות של התבלינים והשורשים. נמשיך אל ארמון אל בהיה שם גר בא-אחמד הווזיר המקומי עם ארבעת נשיו ושמונה עשרה פילגשיו. נבקר במלאח, הרובע היהודי שבתחילת המאה ה20 גרה בו הקהילה היהודית הגדולה ביותר במרוקו. נבקר בבית הכנסת העתיק של מגורשי ספרד סלאת אל עז’אמה. נטייל בין סמטאות המדינה והרגליים ימגנטו אותנו שוב אל כיכר ג’מע אל פנה שבשעות היום משמש למרקידי נחשים, מקשטות בחינה ומספרי עתידות. זמן חופשי לטייל בשווקיה המפורסמים של מרקש שפרוסים סביב הכיכר.


יום 11

מרקש- תל אביב

נצא לסיור בעיר הקסומה והתוססת. נבקר במלאח, הרובע היהודי שאכלס בתחילת המאה ה20 את הקהילה היהודית הגדולה ביותר במרוקו. נבקר בבית הכנסת העתיק שבמרכז המלאח ‘סלאת אל עז’אמה’, בית הכנסת של המגורשים, שבעבר ששימש כמרכז רוחני. המקום משמש כמוזיאון של יהדות מרקש. נבקר בארמון אל-בהייה, הקרוי ע”ש אשתו היפה של הואזיר, אחת מארבע נשותיו ושמונה עשר נשיו. ארמון מרהיב בסגנון אנדלוסי. נצטייד במיטב תבליני מרוקו ונלמד על הרפואה העממית בבית מרקחת מקומי. נמשיך אל הגנים הבוטאנים המרהיבים גני מז’וראל ביתו של מעצב העל איב סאן לורן. נראה את המגדל בו סיכם צ’רצ’יל עם רוזוולט על הפלישה לנורמנדי. נלמד על הזיכה של צ’רצ’יל אל העיר.



תאריכים

תאריך יציאת הטיולתאריך חזרההמחיר לאדם בחדר זוגיהתוספת ליחיד בחדר
08-05-202218-05-20222,049$360$