Login

Lost your password?
Don't have an account? Sign Up

סהרה- שיגאגה, מרזוגה

מדבר הסהרה המדבר הגדול בעולם, צחיח ועם דיונות אינסופיות. שטחו מתפרס על  פני 9,200,000 קמ”ר ואחת עשרה מדינות. רכס האנטי אטלס מפריד בין הסהרה הצחיחה לבין מרוקו הירוקה והפורייה.

הביקור בסהרה נחשב לאחד משיאי הטיול במרוקו. יופיו של המדבר והדיונות שבו משרים תחושה חזקה של בראשיתיות, שאין לתאר במילים. השקיעה והזריחה צובעים את השמיים בצבעים עזים של אדום וכחול במנעד גוונים אינסופי.

מדבר סהרה רוחש חיים, וצורות הדיונות, שהרוחות מניידות, משתנות כל העת.

האוכלוסייה שחיה במדבר נקראת בפי המקומיים הסחראווים, בני שבט הטוארג. הג’לבייה בגוון התכול וכיסוי הראש והפנים בגוון כחול עמוק הופך את המקומיים על רקע זהוב המדבר כקונטראסט שהונצח אינסוף פעמים על גבי חיישני המצלמות. אורחות הגמלים וטביעות כפות הרגליים משוות למדבר יופי עוצר נשימה. בסהרה כולנו סהרוריים ושיכורים מהיופי.

בין דיונות הסהרה הטובעניות ובין האנטי אטלס מצויים מרחבים של פלאטו, מישורים כבושים אינסופיים.

הדרכים האידיאליות לחוות את הסהרה:

  1. ג’יפים- לאחר הורדת מחצית מלחץ האויר בצמיגים הנסיעה עם הג’יפים היא חוויה מרתקת אתגרית. טיפוסי צד על קירות בסגנון “קיר המוות” טיפוס על רכסי הדיונה לסכינים שנוצרים. השעטה בפלאטו כשדוושת הגז נצמדת לרצפת הג’יפ, דהרה במהירות של 140 קמ”ש במרחבים האינסופיים מהווה פסגת האדרנלין.
  2. גמלים- רכיבה על גמלים היא הדרך לחוות את המדבר כמו המקומיים. טיפוס על גב הגמל אל פסגת הגבעה השלטת על תוואי הנוף בזריחה או בשקיעה תשחרר קריאות התפעלות.
  3. רייזרים רכבי שטח 4×4, הדרך האידיאלית לנשום את המדבר כשהרוח והאבק חודרים דרך כל נקבוביות הגוף. האדרנלין מציף את הורידים בהתרגשות מעצימה במיוחד.
  4. לינה במתחם אוהלים בלב המדבר. אתם לבד תחת כיפת השמיים זרועי הכוכבים משווים לחוויה נופך ייחודי. אגב ישנם מחנות קמפינג רבים חלקם מאובזרים ברמת נוחות מפנקת.

במרוקו ישנם שני יעדי דיונות סהרה מבוקשים על הגבול עם אלג’יר:

  1. מרזוגה- מזרחית לקו מרקש שעת נסיעה דרומית לארפוד שבמחוז תפילאלת
  2. שיגאגה – בדרום מזרח מרוקו שעתיים נסיעה דרומית לזאגורה.