Login

Lost your password?
Don't have an account? Sign Up

מכחול הבריאה נופים פראיים וערי מלוכה

 9 לילות 10 ימים.

קזבלנקה, רבאט, פס, מקנס, איפראן, מרזוגה, דאדס, וורזאזאת, מרקש

היתרונות של טיול במרוקו עם ארגן טורס:

מדריכים:

  • צוות שהתמחה במחקר של מורשת ותרבות מרוקו ויהודיה. המסע אל מרוקו איתנו הוא חוויה שונה, של טעימה מהפסיפס המרוקאי המגוון.
  • הווי, מתובל בידע והומור.

הקפדה על סטנדרט איכותי:

  • אוטובוסים חדישים, WIFI בכל אוטובוס, מחוטאים מידי יום, עם קיבולת של מקסימום 66% תפושה
  • בתי מלון ברמה של 5* בערים המרכזיות ו4* מחוץ לערים. רק כאלו שקיבלו משוב עם ציון גבוה.
  • מדריכים מקומיים עם ערך מוסף.

המסלולים:

  • ללא סיורי בחירה
  • אתרים אליהם הכניסה בתשלום כלולים במחיר.
  • בכל מסלול מספר נקודות שייחודיות לנו שונות.

דמיינו לעצמכם חופשה שמשלבת עיר שהיא נווה מדבר בסגנון אלף לילה ולילה עם שווקים צבעוניים, מרכזי קניות, אתרי תיירות מרתקים, גנים, מסעדות שהם חוויה קולינארית, חיי לילה תתוססים עם פולקלור פאבים ודיסקוטקים. עיר שהחיים בה פועמים בקצב מסחרר. נמשיך עם הדימיון אל הרי האטלס, כפרים נידחים שהחיים בהם קפאו מלכת, נשים הכובסות בנהר ועורמות על גבם ערימות תבואה, גברים שהחמור הוא אמצעי התחבורה ההיברידי, ילדים שלוח עץ משמש כמחברת שלהם עם דיו וקולמוס. אולם נדמה שהפסיפס הברברי האנושי אינו שלם ללא התפאורה בה הוא חי. הרים מרהיבים ביופיים חלקם ירוקי עד, חלקם מושלגים בפסגותיהם וחלקם טרשיים עם מגוון ספקטרום הצבעים. קניונים מלאי הוד ניצבים זקופים, בדומה לקריעת ים סוף כשבתווך זורמים נהרות. מפלים שוצפים אל נהרות עם מים זכים. קופי מקוק, שעבורם המבקרים הם חלק מהטבע בו הם חיים. כפרי בוץ אדומים אינסופיים, קסבות עם מבצרים. חיים הזורמים בקצב רגוע ומסביר פנים. מנגד, בדממה של מרחבים אינסופיים, הסהרה, המדבר הגדול בעולם. מרחבי הדיונות, מגרש המשחקים של חובבי האדרנלין 4×4. השקיעה והזריחה בסהרה הם מכחולו של בורא עולם, קליידוסקופ אינסופי של גוונים. החיבור לבריאה לובש ופושט צורות בדומה לדיונות שהרוחות מפסלות ללא לאות.

הטיול הוא מכלול של חוויות שישלבו את כל הפלא הטבעי למסע בלתי נשכח.

מסלול הטיול:

יום 1

תל אביב – מרקש- קזבלנקה– רבאט

לאחר הנחיתה, נמשיך מייד אל קזבלנקה מרכזה המסחרי וליבה הפועם של מרוקו. נבקר במסגד על שם חסן השני הבנוי על חצי אי, ממנו האשלייה כאילו הוא צף בין גלי האוקיאנוס. המסגד נבנה כמיטב הארכיטקטורה של מרוקו.

נמשיך ללינה ברבאט בירת מרוקו.

 


יום 2

רבאטמקנס – פס

נבקר בבירתה של מרוקו, רבאט. העיר שבתקופת הפרוטוקרט הצרפתי קיבלה את אופייה האירופאי והפכה למרכז השלטוני. נתחיל את הביקור בקסבת אוודיאה, קסבה עתיקה ממנה צמחה העיר. נשקיף על העיר רבאט ושכנתה סאלה, עיר עתיקה מהתקופה הרומית. נבקר בגן הבוטאני.  המוזיליאום, יצירת מופת של אדריכלות מרוקאית בתכנונו של אומן וייטנאמי אריק וו טון. במוזיליאום קבורים המלכים מוחמד החמישי וחסן השני שלצידו אחיו הנסיך. המלכים שעיצבו את דמותה של מרוקו המודרנית וטיפחו את הסימביוזה הטולרנטית ליהדות במאה ה20. נבקר במינרט המפורסם ע”ש חסן והמסגד הלא גמור לצד רחבת יעקב אל מנצור.

נמשיך אל בירתה העתיקה של מרוקו, מקנס, וורסאי של אפריקה, עירו של מולאי איסמעיל, ממעצבי השושלת העלאווית שהמלך הנוכחי שייך לה. ניכנס דרך שער באב אל מנצור היפה ביותר במרוקו אל העיר העתיקה שבתוכה שוכנת העיר הקיסרית שהושפעה מוורסאי. נבקר בארמון העתיק, הגנים המרשימים ובאורוות המלכותיות. בין מאגרי המים ה’אגדל’, לאסמי התבואה ואולם השגרירים ובין המזוליאום נלמד על הזיכה למלך לואי.

נמשיך ללינה בפס


יום 3

פס, בירתה ההיסטורית, הדתית והתרבותית של מרוקו. פס נושאת את דגל הציליויזציה של האסלאם והיהדות של המגרב שמשומר ע”י אונסקו. העיר שמשמשת כמרכז האסלאם של מרוקו וכמרכז רוחני יהודי היסטורי. נבקר ב’מדינה’ העיר העתיקה הגדולה ביותר במרוקו. נלמד על האסלאם והתפתחותו במגראב. נבקר בביתו של הרמבם שם נלמד על פועלו כאיש אשכולות, מדען, רופא ורב שהטביע את חותמו ביצירותיו. נבקר ברובע הבורסקאים שמשמר טכניקת עיבוד וצביעה מסורתיים עתיקה. נבקר במדרסת בו עינינה מרכז לימודי האסלאם, מבנה ארכיטקטוני אנדלסי במיטבו שמזכיר את ארמון האלהמברה שבגרנדה. נבקר במלאח העתיק מרכזה של תרבות יהודית שגאה במורשתה. נבקר בבית הקברות היהודי שם קבורה ללה סוליקה חגואל, דמות קדושה הנערצת על יהודי מרוקו נלמד על הפמינזם של יהודי מרוקו ונשים מעוררות השראה.

בלילה נצא לטקס חינה פולקלוריסטי. לינה בפס.


יום 4

פס- איפראן– מרזוגה

ניפרד מפס בדרכינו אל איפראן, ‘שוויץ של מרוקו’, עיירת נופש בקיץ ואתר סקי בחורף. עיר מרהיבה בסגנון אירופאי. העיר נמצאת בסמוך לשמורת טבע של עצי ארז הגדולה בעולם. סמליה של העיר הם פסל האריה וקיני החסידה. נלמד על תקופת החסות הצרפתית וטיבו של הקשר הישראלי –מרוקאי.

דרכנו אל מחוז תפילאלת משם נבטו שתי שושלות מפוארות. השושלת העלאווית המולכת במרוקו ב500 השנים האחרונות והשושלת הרבנית שמפארת את יהדות מרוקו משפחת אבוחצירה.

נעלה על אמצי התחבורה הנפוץ במדבר הגדול בעולם הסהרה.

לינה באוהל מפואר בסהרה.


יום 5

מרזוגה– דאדס- טינריר

‘היהלום’ של הטיול, הסהרה. נעלה על רכבי 4×4 אל הדיונות של מרזוגה. מדבר הסהרה, מגרש המשחקים של הבריאה. הדממה האינסופית יש לה חיים משלה. הדיונות מעוצבות ומשתנות ע”י הרוחות. הזריחה בסהרה היא מכחולו של בורא עולם, נוף אינסופי שמתחבר את הנפש אל פלאי הבריאה ביראת כבוד. אורחות הגמלים ובני שבט הטוארג הלבושים תכול הם מהגלויות הנכספות. הנסיעה ברכבי השטח תמריץ את האדרנלין לשיאים.

ניפרד מהסהרה אל  הקניון המרהיב הדאדס. הכביש מתפתל כנחש בשולי האטלס, בין שתי צוקים גבוהים. הקניון מהיפים בעולם. נמשיך ללינה בטינריר, כפר טודרה, משירם של שלמה בר והברירה הטבעית.

לינה בטינריר

 


יום 6

טינריר- קניון הטודרה– אלף הקסבות-  וורזאזאת

עם בוקר נצא אל הקניון המרשים הטודרה. קניון שקירותיו גיר אדום-חום, גובהו 300 מ’ והמרחק בין כותליו הוא 10-30 מ’. קניון מהמרשימים בעולם שמגמד את האדם למימדים הטבעיים אל מול עוצמת הבריאה. נחל הטודרה הזורם בין הצוקים חתר במשך מיליוני שנים את הפאר. נלמד על התופעה הגיאולוגית.

נצא אל הדרך היפה ביותר במרוקו דרך ‘אלף הקסבות’. כפרים של בתי בוץ הבנויים לאורך הדרך סביב מבצרים עתיקים. נבקר בקסבה השמורה והמיוחדת אמרהידל מהיפות שבין מחרוזת הקסבות. נמשיך אל ווארזאזאת בירת המחוז שם נבקר בהוליווד של מרוקו. המרכז של כל הסרטים שהם אפוס היסטורי.

לינה בווארזאזאת עיר הסרטים.


יום 7

וארזאזאת- אית בן חדו- גלאווים- מרקש

עם בוקר נעבור לmode של ‘חיים בסרט’, בין ווארזאזאת ואיית בן חדו. הדימיון מקבל מימד היסטורי שממחיש מדוע נבחרו כלוקיישנים לסרטים היסטוריים מרהיבים. מומייה, סצנות ממשחקי הכס, סהרה, הפיתוי האחרון של ישו, בבל, בן חור, גלדיאטור ועוד עשרות רבות. ממשיכים בדרך אלף הקסבות ונעפיל לחציית רכס הרי האטלס במעבר הרועים טיזי אן טישקי. הדרך האלפינית מתפתלת על צלעי רכסים שבמורדותיה נופים קסומים. נעצור בקאופרטיב שמייצר את שמן הארגן לתיבול מעדנים ולתעשיית הקוסמטיקה. נמשיך אל המישור בדרכינו של נווה המדבר, מרקש.

בערב נצא אל ליבה התוסס והמפורסם של העיר כיכר ג’מע אל פנה. תיאטרון רחוב הומה אדם משולב עם עשרות מסעדות של אוכל מקומי.


יום 8

מרקש

בירת הדרום, העיר האדומה, פילגשו של צ’רצ’יל.

נצא לסיור בעיר הקסומה והתוססת. נבקר במלאח, הרובע היהודי שאכלס בתחילת המאה ה20 את הקהילה היהודית הגדולה ביותר במרוקו. נבקר בבית הכנסת העתיק שבמרכז המלאח ‘סלאת אל עז’אמה’, בית הכנסת של המגורשים, שבעבר ששימש כמרכז רוחני. המקום משמש כמוזיאון של יהדות מרקש. נבקר בארמון אל-בהייה, הקרוי ע”ש אשתו היפה של הואזיר, אחת מארבע נשותיו ושמונה עשר נשיו. ארמון מרהיב בסגנון אנדלוסי. נצטייד במיטב תבליני מרוקו ונלמד על הרפואה העממית בבית מרקחת מקומי. נמשיך אל הגנים הבוטאנים המרהיבים גני מז’וראל ביתו של מעצב העל איב סאן לורן. נראה את המגדל בו סיכם צ’רצ’יל עם רוזוולט על הפלישה לנורמנדי. נלמד על הזיכה של צ’רצ’יל אל העיר.

בערב נצא אל מופע פולקלור בארמון ‘אלף לילה ולילה’


יום 9

מרקש – עמק האוריקה

נצא דרומה נעפיל אל הרי האטלס אל עמק האוריקה הפורה, עמק מוריק משופע בנהרות שזורמים אליו ממורדות ההר הגבוה במרוקו, הטובקאל. הנופים המרהיבים בשילוב עם הברברים המקומים מעניקים לעמק איפיון ייחודי. נלמד על אוכלוסית האמזירים, המקור של תושבי מרוקו. נצא לסיור גיאוגרפי בטבע ברכבי 4×4 לחוויה של הטיול.


יום 10

מרקש – ת”א

הבוקר חופשי במרקש להשלמת החוויה. בהתאם ללוח הטיסות ניסע אל שד”ת של מרקש ממנו נמריא חזרה.



תאריכים

תאריך יציאת הטיולתאריך חזרההמחיר לאדם בחדר זוגיהתוספת ליחיד בחדר
21-03-202230-03-20221,999$320$