Login

Lost your password?
Don't have an account? Sign Up

טיול במרוקו פנטזיה באדום ירוק כחול וצהוב 10 לילות 11 יום

טיול במרוקו 10 לילות \ 11 יום

13-23 במאי

יתרונות של טיול במרוקו עם ארגן טורס:

מדריכים:

  • צוות שהתמחה במחקר של מורשת ותרבות מרוקו ויהודיה. המסע אל מרוקו איתנו הוא חוויה שונה, של טעימה מהפסיפס המרוקאי המגוון.
  • הווי, מתובל בידע והומור.

הקפדה על סטנדרט איכותי:

  • אוטובוסים חדישים, WIFI בכל אוטובוס, מחוטאים מידי יום, עם קיבולת של מקסימום 66% תפושה
  • בתי מלון ברמה של 5* בערים המרכזיות ו4* מחוץ לערים. רק כאלו שקיבלו משוב עם ציון גבוה.
  • מדריכים מקומיים עם ערך מוסף.

המסלולים:

  • ללא סיורי בחירה
  • אתרים אליהם הכניסה בתשלום כלולים במחיר.
  • בכל מסלול מספר נקודות שייחודיות לנו שונות.

טיול במרוקו בין המערב הפנימי הכולל את ערי המלוכה רבאט, מקנס ופז לבין מרקש, חבוי עולם ומלואו. בדומה לשני כתליו של קניון, בין שני רכסים שבעבר היו לאחד עם היסטוריה בת יותר מאלף שנים. רכס, שנחצה בתווך ע”י נהר שחתר בו וחשף רבדים שונים, שכבות של שושלות. ביניהם קיים פער בתפישת העולם שבין שמרנות, אלגנטיות, נוקשות ומערביות לבין “קלילות זורמת”. מעבר לתפישת העולם ואופיים של המקומיים, בין מרקש לערי המערב הפנימי מצויה מרוקו הכפרית האותנטית, כפרי הרי האטלס. הנופים הם התפאורה המתחלפת לעולם ברברי שחי בפשטות בשלווה ואושר עילאי מעורר קנאה. בצד השני של הגשר, מרקש, העיר האדומה המתערסלת כנווה מדבר בין הרי האטלס, היא הפנינה של מרוקו. עיר הומה, רוחשת וססגונית שמהווה מיקרוקוסמוס של מרוקו האקזוטית. העיר המיוחדת מושכת אליה תיירים מכל רחבי העולם אל אתרים המצויים בה בשפע, כמו מגנט רב עוצמה. המילה טרנקיל שמשמעותה ‘לנקות את הראש’, מקבלת מימד שרק למרקש יש להציע. הטיול במרוקו הוא גן עדן לחובבי השופינג. השווקים הציוריים האינסופיים הם מבוך ססגוני של בדים מבדים שונים וצבעוניים, מוצרי עור מעובדים בשיטות מסורתיות, נברשות עבודת יד, תבלינים וצמחי מרפא אינסופיים, כלי חימר מעשה אמנות, ריקועי נחושת ועוד כהנה וכהנה. מרכזי הקניות משלבים חנויות אותנטיות לצד חנויות בוטיק עם מותגים בינלאומיים. הפולקלור וחיי הלילה התוססים הם מנעד רחב שבין מופעי רחוב, פנטזיות, מועדונים, דיסקוטקים ופאבים מערביים חדשנים. החוויה הקולינארית מקבלת עוצמה של טעמים בלתי נשכחים, דוכני אוכל הרחוב בכיכר ג’מע אל פנה ובשווקים, מסעדות מרוקאיות ובינלאומיות.

מסלול הטיול:

יום 1

ת”א – מרקש

לאחר הנחיתה וביקורת גבולת העברה למלון.

מרקש, העיר האדומה, בירת הדרום, פנינת הדרום, העיר הכי הרבה סופרלטיבים קשורים בשמה ואת כולם היא מכילה באהבה ומחזירה שבעתיים. אולם נדמה כי הכינוי הרווח בכל מרוקו לתושבי מרקש הוא הקולע ביותר, מראקשי -בהאז’י, האנשים השמחים.

צ’רצ’יל שהיה עם כישרון ציור כינה את מרקש הפילגש האהובה שלי. העיר מרקש האקזוטית הקסימה אותו. לאחר הנחיתה סיור פנורמי להיכרות ראשונית עם העיר. לאחר ארוחת הערב נצא להיכרות עם הלב הפועם של העיר, כיכר ג’מע אל פנה, הכיכר המפורסמת ביותר בעולם. תיאטרון הרחוב המקומי באוירת הפנינג של עשרות להקות מקומיות. פעלולנים, אקרובטים, להקות ברבריות. לצדם עשרות דוכנים של אוכל רחוב מרוקאי מתפריטים ביזאריים ועד לקולינארים אופייניים למרוקו ודוכני מיצים טבעיים.  לינה במרקש.


יום 2

מרקש

נבקר במלאח, הרובע היהודי שבתחילת המאה ה-20 גרה בו הקהילה היהודית הגדולה ביותר במרוקו. נבקר בבית הכנסת העתיק של מגורשי ספרד סלאת אל עז’אמה. נמשיך אל ארמון אל בהיה שם גר בא-אחמד הווזיר המקומי עם ארבע נשותיו ועשרים וארבע פילגשיו. נמשיך לביקור בבית מרקחת מקומי לתרופת טבעוניות ונשמע ספק הסברים ספק מופע קומי על הסגולות של התבלינים והשורשים. נטייל בין סמטאות ה’מדינה’ אל הלב הפועם של העיר כיכר ג’מע אל פנה, שביום היא אפופה מיסתורין של מעטרות בחינה, מגדות עתידות מרקידי נחשים ומכשפים. נטייל בעיר העתיקה ה’מדינה’ שכולה שווקים.

לינה במרקש.


יום 3

מרקש- עמק אוריקה

עם בוקר נצא ממרקש נבקר בגנים הבוטאניים המרהיבים אמינה, גנים מרשימים מוזיאון של צמחיה משולב עם מיצגים אומנותיים של אומנים מודרנים מפורסמים. נמשיך אל עמק האוריקה, עמק פורה שלמרגלות ההר הגבוה ביותר במרוקו הטובקאל. נעלה על ג’יפים למסע 4×4 לצידם של נופים מהיפים בעולם. הרים מוריקים כפרי בוץ חבויים למרגלותיהם. לאורך העמק דוכני מזון ומוכרי מוצרי הקרמיקה עם מסעדות כפריות קסומות.

נחזור למרקש ובערב נצא לראות את מופע הפנטזיה המרהיב בארמון אלף לילה ולילה.

לינה במרקש.


יום 4

דרך אלף הקסבות ווארזאזת

עם בוקר נצא ממרקש, נחצה את מעבר ההרים טיזי טישקה ונמשיך בדרך היפה ביותר במרוקו, דרך אלף הקסבות, שהן כפרי בוץ שנבנו סביב מבצר. נבקר בקסבה היפה ביותר מכולן קסבת הגילאווים. נבקר בהוליווד של מרוקו, בקסבת אית בין חידו, בה צולמו אפוסי קולנוע היסטוריים. כאן הזכרונות יקרמו עור וגידים, ונחווה בגוף ראשון את החזרה בזמן בהיסטוריה דרך הסרטים: בן חור, גלדיאטור, אלכסנדר, מומייה ועוד עשרות רבות. בווארזאזאת נבקר במלאח היהודי העתיק. לינה בטינריר.


יום 5

טינריר, קניון הטודרה ושקיעה בסהרה.

עם בוקר לצלילי השיר “אצלנו בכפר טודרה”, של שלמה בר והברירה הטבעית, נצא לחוות את הקניון המרשים, קניון הטודרה. משם נמשיך לארפוד שבמחוז תפילאלת ונעלה על ג’יפים, לדיונות של הסהרה במרזוגה. השקיעה, מכחולו של בורא עולם, תהיה מהחוויות שתיצרב בכם כאחד משיאי הטיול. בערב לאור מדורה בקצב המקומיים משבטי הסהרה.

לינה באתר קמפינג מאובזר במרזוגה.


יום 6

מרזוגה מדבר סהרה -פס.

נשכים טרם זריחה, נצפה מזרחה ו…נתמוגג.

ניפרד מהמדבר בדרכנו אל איפראן, ההיפך המוחלט של שיממון המדבר, ‘שוויץ של מרוקו’, עיירת נופש בקיץ ואתר סקי בחורף. עיר מרהיבה בסגנון אירופאי. העיר נמצאת סמוך לשמורת טבע של עצי ארז הגדולה בעולם. סמליה של העיר הם פסל האריה וקיני החסידה. נלמד על תקופת החסות הצרפתית וטיבו של הקשר הישראלי –מרוקאי.

נמשיך לעיר פס, בירתה ההיסטורית, הדתית והתרבותית של מרוקו. פס נושאת את דגל הציוויליזציה של האסלאם והיהדות של המגרב שמשומר ע”י אונסקו. העיר משמשת כמרכז האסלאם של מרוקו וכמרכז רוחני יהודי היסטורי.

לינה בפס


יום 7

פס

פס נחלקת לשלושה, פס אל באליה (הישנה מאוד), פס אל ג’דידה (הישנה פחות) ונובו וייל העיר החדשה. נבקר בביתו של הרמבם שם נלמד על פועלו כאיש אשכולות, מדען, רופא ורב שהטביע את חותמו ביצירותיו. נבקר ברובע הבורסקאים שמשמר טכניקת עיבוד וצביעה מסורתיים עתיקה. נבקר במדרסת בו עינינה מרכז לימודי האסלאם, מבנה ארכיטקטוני אנדלסי במיטבו שמזכיר את ארמון האלהמברה שבגרנדה. נבקר במלאח העתיק מרכזה של תרבות יהודית שגאה במורשתה. נבקר בבית הקברות היהודי שם קבורה ללה סוליקה חגואל, דמות קדושה הנערצת על יהודי מרוקו נלמד על הפמינזם של יהודי מרוקו ונשים מעוררות השראה.

בלילה נצא לטקס חינה פולקלוריסטי. לינה בפס.


יום 8

 פס מקנס רבאט

עם בוקר נצא מערבה אל בירתה העתיקה של מרוקו, מקנס, וורסאי של אפריקה, עירו של מולאי איסמעיל, ממעצבי השושלת העלאווית שהמלך הנוכחי שייך לה. ניכנס דרך שער באב אל מנצור היפה ביותר במרוקו אל העיר העתיקה שבתוכה שוכנת העיר הקיסרית שהושפעה מוורסאי. נבקר בארמון העתיק, הגנים המרשימים ובאורוות המלכותיות. נראה את מאגרי המים ה’אגדל’, אסמי התבואה, אולם השגרירים והמזוליאום.

נמשיך ללינה ברבט


יום 9

רבט וקזבלנקה

עם בוקר ברבט, נבקר במוזוליאום של מוחמד החמישי. נבקר בקסבה העתיקה אודייה מצודה עתיקה ממנה נשקף נוף מרהיב של העיר החצויה בתווך ע”י נהר הבו גרג ומצדו השני העיר סאלה. ומשם נמשיך לקזבלנקה לביקור במסגד הגדול והיפה בעולם ע”ש חסאן השני.

לינה בקזבלנקה


יום 10

קזבלנקה – אסאווירה

עם בוקר נצא לאיסאווירה, שבעבר נקראה מוגדור, עיר נמל פורטוגזית קסומה באווירה ים תיכונית עם נמל דייגים ושוק דגים תוסס. העיר שבמאה ה-19 מרבית תושביה היו יהודים שחלקם אף זכו למעמד “סוחרי המלך”. ליהודי מוגדור היסטוריה מרתקת, הביקור באסאוירה אינו שלם מבלי להבין את ההיסטוריה היהודית ועל הילתו של רבי חיים פינטו. העיר היא בירת המוזיקה האפריקאית מרוקאית ובכל שנה מתקיימים בה שני פסטיבלים. מוזיקת הגנאווה  והפסטיבל האנדלוסי שמושך מוזיקאים ומבקרים מכל העולם וודסטוק מרוקאי. נבקר בנמל העתיק של העיר והמבצר הפורטוגזי השולט על הנמל העתיק.

אסאווירה ידועה כאחד מנלי הדייג הפוריים של מרוקו, ואי אפשר לבקר בה ללא ארוחת דגים.

לינה אסאווירה


יום 11

אסאווירה- מרקש- ת”א

נבקר במלאח היהודי, מרכז רוחני יצירתי של קהילה מפוארת. ההילה שאופפת את יהודי מוגדור מקורה בזיקה לרבי חיים פינטו מגדולי רבני מרוקו, צדיק שהעמיק בתורת הנגלה והנסתר שנסים רבים קשורים בו בחייו ולאחר מותו בקברו שמשמש כמוקד עלייה לרגל. נבקר במוזיאון שמפאר את המורשת של יהדות מרוקו בית ד’כירה שנחנך לפני שנה וחצי ע”י מלך מרוקו.

 

נסיעה חזרה אל מרקש, זמן חופשי להשלמת חגיגות השופינג וטיסה חזרה ממרקש המראה 22:45 נחיתה 06:00



תאריכים

תאריך יציאת הטיולתאריך חזרההמחיר לאדם בחדר זוגיהתוספת ליחיד בחדר
13-05-202223-05-20222099$370$