Login

Lost your password?
Don't have an account? Sign Up
מפלי אוזוד

מרוקו הגאוגרפית האטלס והסהרה

8 לילות 9 ימים.

כשאנחנו חושבים על מרוקו, הדימיון שלנו מפליג הרחק אל מחוזות האקזוטיקה. מקומות פראיים בהם ניתן לחוש את יופיו של הטבע מגרה את כל החושים. מקומות בהם אנשים חיים באורח חיים שהשתמר הרחק משיני הציליויזציה. נשים כובסות על גדת הנחל בנמרצות הפגנתית כנגד האדישות מעוררת השלווה של הגברים. בתים שבנויים מחומר גלם שאמא אדמה הפורייה מעניקה לנו בחסדיה, חושות חימר בלולים בתבן. גברים שחורשים את האדמה עם מורג חרוץ פרמיטיבי מתקופת התנ”ך. ילדים עם שמחת חיים שמקדמים בברכה את האורחים שהבליחו אל חייהם, מצפים למזכרת, תשורה קטנה, משהו מהעולם שמעבר להרי האטלס. בתי ספר בהם לומדים בשיטות עתיקות שהמחברת עשויה מלוח עץ והעט קולמוס עם קסת של דיו. נשים העורמות על כתפיהם אלומות קצורות אסופות לכדי גדיש. כבישים בהם נעים על גבי חמורים, אמצעי תחבורה פרמיטיבי שמחליף את החדשנות ההיברידית.
המסע בהרי האטלס הוא מכלול של חוויות ייחודיות שנופך בחלום האקזוטי עור וגידים.
לעומת החיים בהרי האטלס הפועמים בקצב הברברי משלהם. הסהרה היא אוקסימורון מוחלט, ההיפך הגמור. השממה האינסופית יש לה חיים משלה. הרוחות מפיחות בדיונות חיים ומעצבות אותם כל פעם מחדש באופן שמזכיר דיאלוג בין צלם ודוגמנית בסטודיו. ההתחברות לשמימיות ולקוסמוס בסהרה הם פסגת החוויה הריגשית. אולם, ארגז החול הגדול בעולם של הבריאה הוא מגרש משחקים פראי לחובבי האקסטרים. גלישה על סנובורד בדיונות, רכבי שטח בהם ניתן לשעוט בדיונות, גמלים הנעים כאורחה.
המסע בהרי האטלס כולל בתוכו את מכלול החוויות שיצרבו בזכרונכם חוויה גיאוגרפית ייחודית.
מסלול זה כולל מסלולי הליכה לאנשים בכושר סביר.

מסלול הטיול:

יום 1

תל אביב – קזבלנקה – דמנאת

טיסה מתל אביב ונחיתה בקזבלנקה. לאחר הנחיתה נראה את המסגד המפורסם והמרהיב ע”ש חסן השני מהגדולים בעולם המוסלמי. נמשיך בדרכינו אל לדימנאת שבשולי הרי האטלס.


יום 2

דימנאת – מפלי אוזוד – בין אל וודאן (מחוז בני מילאל)

בוקר בדמנאת. בשולי הכפר דימנאת נמצאת אימי ניפרי מערת קשת מרהיבה היוצרת את מפת אפריקה יש מאיין בסלע. ניסע אל מפלי אוזוד, הגבוהים ביותר במרוקו. אחרי הביקור במפלים נמשיך אל אגם בין איל וודאן, אם יש גן עדן כך הוא נראה.

לינה בבין אל ווידאן


יום 3

בין אל ווידאן – קתדרל אימספראן – עמק האנשים המאושרים אית בוגומז

לאחר ארוחת בוקר בטרסה שמשקיפה על האגם התכול. נצא דרך עמק הדינוזאורים מקום בו נמצאו שרידים רבים. נעצור למרגלות הר שולחן מרשים שנקרא קת’דרל אימספראן. נמשיך אל גולת הכותרת של היום לביקור במקום בו חיים האנשים המאושרים עמק האושר אית בוגמז. נצא לטיול של חצי יום רגלי בין כפרי העמק, השוכן למרגלות ג’בל מג’ון שם נחווה את החיים היפים והפשוטים. המצלמות לא יספיקו להכיל את היופי.

לינה בבית הארחה מקומי


יום 4

אית בוגמז – עמק הוורדים – המוח של האטלס – קניון הדאדס – טינריר

ניפרד מעמק האנשים המאושרים, נעבור בקלעה אל מג’ונה עמק הורדים, בכל שנה מתקיים שם פסטיבל הוורדים. נעצור לראות את “המוח של האטלס” ובהמשך את “אצבעות הקוף” חרוטים על הר טרשיים. משם פסגת החוויה היומית חציית קניון הדאדס המרשים. נסיעה לטינריר.

לינה בטנריר.


יום 5

טנריר – קניון הטודרה – ארפוד – מרזוגה

עם בוקר לצלילי השיר אצלינו בכפר טודרה של שלמה בר והברירה הטבעית נצא לחוות את הקניון המרשים, קניון הטודרה. נמשיך לארפוד שבמחוז תפילאלת ונעלה על ג’יפים, לדיונות של הסהרה במרזוגה. השקיעה מכחולו של בורא עולם תהיה מהחוויות שתיצרב בכם כאחד משיאי הטיול.

לינה באתר קמפינג מאובזר במרזוגה.


יום 6

מרזוגה – אית בין חידו – ווארזאזאת

עם בוקר נחווה את הזריחה המדהימה בסהרה. לאחר מכן נמשיך אל כיוון וארזאזאת “הוליווד של אפריקה”. נבקר בקסבת אית בין חידו שם צולמו אפוסי קולנוע היסטוריים. נבקר בוואזאזאת שם נראה את המלאח העתיק.

לינה בוואזאזאת


יום 7

וואזרזאזת – דרך אלף הקסבות – קסבת הגילאווים – מעבר טיזי אן טישקה – מרקש

נעבור בדרך היפה ביותר במרוקו, דרך אלף הקסבות. קסבות, כפרי בוץ שנבנו סביב מבצר. חלקם מתפוררות, נבקר בקסבה היפה ביותר מכולם קסבת הגילאווים.

נחצה את מעבר הרי האטלס טיזי אן טישקה מעבר אלפיני בין נופים מרהיבים. נמשיך אל מרקש פנינת הדרום.

לינה במרקש


יום 8

מרקש ללא ספק העיר המעניינת ביותר במרוקו. נצא עם בוקר לסיור היכרות עם העיר. נבקר בגני מז’וראל, הגן הבוטני המרשים והבית של מעצב העל איב סאן לוריין, שם הוא קבור. נמשיך אל המלאח של מרקש, ברובע שבתחילת המאה ה20 התגוררה הקהילה הגדולה ביותר במרוקו. נבקר בבית הכנסת העתיק של מגורשי ספרד סלאת אל עז’אמה. נבקר בארמון העתיק ה”בהייה”, ארכיטרקטורה אנדלוסית מרהיבה. דרך סימטאות העיר העתיקה “המדינה” נמשיך אל הלב הפועם של העיר ג’מע אל פנה. נראה את הכותוביה המינרט המרשים סמל ההיכר של העיר. זמן חופשי לחוש את השווקים של העיר.

לינה במרקש.


יום 9

מרקש – תל אביב

הבוקר חופשי להסתובב בין סמטאותיה ושווקיה של מרקש, לנשום ולהרגיש את העיר.
בשעות הצהרים מגמת פנינו אל שד”ת טיסת חזרה לת”א.

במחיר כלול:
– מלווה מומחה שידריך ויארגן את הטיול
– 6 לילות בבתי מלון מדרגת תיירות טובה
– לילה באתר קמפינג מאובזר בסהרה
– לילה לינה בבית הארחה באית בוגמז
– שייט אל מפלי הטודרה
– כניסות לאתרים: קסבת הגלאווים, גני מז’ורל, ארמון הבהייה
– ג’יפים בסהרה
– טיסות סדירות ישירות ת”א-קזבלנקה; מרקש-ת”א
– מסי נמל
– 8 ארוחות בוקר
– 6 ארוחות ערב
– ויזה אשרת כניסה למרוקו
– אוטובוס חדיש מפואר מפנק עם wifi
– תשר לנותני השירות המקומיים: נהגים, סבלים, מלצרים, מדריכים מקומיים

המחיר אינו כולל:
– ביטוח נסיעה לחו”ל
– תשר למדריך כמקובל